Fantastyczna dawka protein na początek dnia. Ryby powinny stanowić nieodzowny element naszej diety, z uwagi na ich kwasy tłuszczowe, substancje odżywcze i zapotrzebowanie energetyczne. Najlepsze są te, odławiane na pełnym morzu – warto o tym pamiętać.

Składniki:

  • 500g filetu z łososia
  • 3 małe buraczki
  • Tymianek
  • czosnek
  • Sól
  • Cytryna
  • Olej lniany

 

Dip koperkowo-cytrynowy:

  • Awokado
  • Pęczek siekanego koperku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • Sól

 

  1. Buraczki gotujemy i kroimy w grubsze pół talarki.
  2. Łososia myjemy, osuszamy i przyprawiamy.
  3. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 20 minut w temperaturze 150C.
  4. W międzyczasie przygotowujemy dip mieszając z sobą wszystkie składniki.
  5. Wystudzonego łososia kroimy w paski i układamy na talerzu naprzemiennie: burak, łosoś, burak, łosoś.
  6. Posypujemy szczyptą tymianku i kropimy olejem lnianym.

Podajemy z dipem i plastrem cytryny.

O Autorze

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dietetyk kliniczny, publicysta prasowy i redaktor telewizyjny. Założycielka i liderka Klubu Medycyny Funkcjonalnej. Współtworzy Polską Akademię Zdrowia. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Jest autorką wykładów i szkoleń poświęconych diagnostyce i leczeniu chorób przewlekłych. Tłumaczy badania medyczne. Prowadzi konsultacje żywieniowe i układa indywidualne plany leczenia funkcjonalnego. Jest autorką niezliczonych artykułów naukowych. Pisze dla magazynu E!STILO i prowadzi autorskiego bloga www.paleolifestyle.pl

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany