Szparagom nie ma końca. Uwielbiam zupy, kremy warzywne i buliony. Szczególnie w letnie upały stanowią lekkie, smaczne dania. Szparagi zaliczam do idealnie pasujących do tego krajobrazu. Poza tym cieszą ogromną popularnością z uwagi na glutation i asparaginę, które wspomagaja pracę układu odpornościowego i nerek.

Składniki:

  • ½ kilograma białych szparagów (pęczek)
  • 2 średnie ziemniaki
  • Por
  • Łyżka masła od krów karmionych trawą
  • 1/3 szklanki mleka kokosowego bądź śmietanki kokosowej
  • Litr bulionu warzywnego
  • Sól
  • Świeży koperek
  1. Szparagi oczyszczamy z włókien i kroimy na mniej więcej 2-centymetrowe kawałki.
  2. Ziemniaki obieramy i koimy w niezbyt dużą kostkę.
  3. W garnku podgrzewamy masło i szklimy siekanego pora.
  4. Dorzucamy do niego pokrojone ziemniaki i kawałki szparagów.
  5. Zalewamy bulionem tak, by tylko przykrył składniki i gotujemy na wolnym ogniu przez około kwadrans, aż składniki będą miękkie.
  6. Zupę miksujemy i dopełniamy mlekiem energicznie mieszając.
  7. Doprawiamy do smaku (jeśli zupa okaże się zbyt gęsta, dolewamy do niej nieco wody i ponownie miksujemy)..
  8. Podajemy posypaną siekanym koprem.

Smacznego!

O Autorze

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dietetyk kliniczny, publicysta prasowy i redaktor telewizyjny. Założycielka i liderka Klubu Medycyny Funkcjonalnej. Współtworzy Polską Akademię Zdrowia. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Jest autorką wykładów i szkoleń poświęconych diagnostyce i leczeniu chorób przewlekłych. Tłumaczy badania medyczne. Prowadzi konsultacje żywieniowe i układa indywidualne plany leczenia funkcjonalnego. Jest autorką niezliczonych artykułów naukowych. Pisze dla magazynu E!STILO i prowadzi autorskiego bloga www.paleolifestyle.pl

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany