Kapusta od lat znana jest ze swoich zdrowotnych właściwości. Posiada znaczną ilość witaminy C, kompleks z grupy B jak również A, E i K. Jednak do jej największych zalet należą pokłady potasu, wapnia i magnezu. Ciekawostką jest także fakt, że jej zewnętrzne liście sa bogate w kwas foliowy i żelazo, stąd warto wykorzystać je w kuchni. Chociażby w wersji zasmażanej, idealnie psującej do młodych ziemniaków ze świeżym koprem.

 

Składniki:

  • Główka młodej, białej kapusty
  • Pęczek koperku
  • Smalec gęsi
  • Duża cebula
  • Sól morska
  • Sok z ½ cytryny
  • Łyżka mąki kasztanowej
  • Ewentualnie miód
  1. Kapustę siekamy i gotujemy w małej ilości wody. Odcedzamy.
  2. Na smalcu gęsim podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę. Nie rumienimy jej.
  3. Mąkę kasztanową rumienimy na oddzielnej, suchej patelni.
  4. Do cebuli dodajemy kapustę i razem podsmażamy.
  5. Doprawiamy do smaku solą i sokiem z cytryny. W przypadku zbyt dużej kwasowości, dosładzamy miodem.
  6. Na koniec dosypujemy mąkę i siekany koperek.
  7. Wszystko energicznie mieszamy i podajemy prosto z patelni.

Wskazówka:

Kapusta w tej wersji idealnie pasuje jako dodatek do dań obiadowych i jako ciepła przekąska.

Smacznego!

O Autorze

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dietetyk kliniczny, publicysta prasowy i redaktor telewizyjny. Założycielka i liderka Klubu Medycyny Funkcjonalnej. Współtworzy Polską Akademię Zdrowia. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Jest autorką wykładów i szkoleń poświęconych diagnostyce i leczeniu chorób przewlekłych. Tłumaczy badania medyczne. Prowadzi konsultacje żywieniowe i układa indywidualne plany leczenia funkcjonalnego. Jest autorką niezliczonych artykułów naukowych. Pisze dla magazynu E!STILO i prowadzi autorskiego bloga www.paleolifestyle.pl

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany