Dzięki ogromnej ilości substancji odżywczych, jakie zawierają i właściowściom prozdrowotnym, algi podbijają świat. Ich chodowla jest prosta i mało absorbująca a korzyści czerpiemy codziennie. Błonnik, który dostarczamy organizmowi dzięki algom chroni błony śluzowe jelita przed nadmiernym wchłanianiem cukrów, co z kolei wpływa na poziom glukozy we krwi. Zawierają biaktywne peptydy, co pomaga osobom z nadciśnieniem do jego unormowania. Ponadto pomagają organizmowi uporać się z toksynami. Koncerny kosmetyczne wprowadziły szereg produktów z alg bądź z algami, gdyż okazały się fenomenem w procesach odmładzania i pielęgnacji skóry.

Składniki:

  • Algi (2 łyżeczki na starcie wystarczą)
  • 5 – 10 sztuk rodzynek bez dwutlenku siarki i olejów
  • Około 200 ml miodu
  • Woda

 

  1. Algi i rodzynki umieszczamy w szklanym naczyniu i zalewamy 1 litrem zimnej wody mineralnej nie gazowanej lub przegotowanej z rozpuszczonym miodem.
  2. Przykrywamy naczynie przewiewnym materiałem.
  3. Odstawiamy w jasnym miejscu na 24 godziny.
  4. Codziennie zlewamy wodę przez plastikowe sitko.
  5. Algi dokładnie płuczemy (najlepiej pod bieżącą wodą).
  6. Zalewamy ponownie 1 litrem wody z rozpuszczonym w niej miodzie.
  7. Rodzynki wymieniamy raz na tydzień.
  8. Codziennie pijemy zlaną wodę.
  9. W przypadku nie zużycia nie wylewamy wody, lecz stosujemy ją do mycia rąk, przemycia twarzy, moczenia nóg.

 

Wskazówka:

Brak miodu i rodzynek oraz używanie metalowych przedmiotów spowoduje zniszczenie alg.

Na zdrowie !

O Autorze

Trener postaw żywieniowych, założycielka i twórca Instytutu Medycyny Funkcjonalnej, Master Psychologii Sukcesu i zmiany osobistej. roczne i półroczne plany zdrowienia w programie „DO SELF”. Skupia się na interakcjach między środowiskiem a układem pokarmowym, hormonalnym, odpornościowym, nerwowym oraz układem krążenia. Łączy medycynę funkcjonalną z technikami mindfulness. Z wykształcenia dziennikarka. Pisze dla czasopisma E!STILO, Harmonii Życia oraz magazynu VIP. Prowadzi wykłady z zakresu zmiany postaw żywieniowych w Polskim Towarzystwie Stwardnienia Rozsianego. Członek stowarzyszenia „Dziennikarze dla Zdrowia”. Ekspert Żywieniowy w radiu RPL i na portalu abc zdrowie. Tłumaczy artykuły z portalu Science Daily, który jest źródłem światowych doniesień naukowych z dziedziny zdrowia i medycyny.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany