Mięso to podstawowy budulec dla naszych komórek. Oprócz tego, że posiada wszystkie egzogenne aminokwasy, dobrze przyrządzone bywa smaczne i pozwala dłużej cieszyć się sytością. Nie oznacza to jednak, że możemy spożywać je bezkarnie. Zbyt duża ilość mięsa w diecie i problematyczne łączenie go z innymi produktami bywa nie lada wyzwaniem dla układu pokarmowego. Dlatego też polecam mięso z rozwagą, szczególnie w towarzystwie warzyw z pominięciem ziemniaków, gdyż bulwy to skrobia, która w połączeniu z białkiem bardzo mocno obciąża organizm.

Składniki:

  • Około 2 kg karkówki
  • Około 2 litrów przegotowanej wody
  • 2 liście laurowe
  • 1 łyżka soli na każde pół litra wody
  1. Karkówkę opłukać i osuszyć. Pozostaw „tłuste kąski”, podczas pieczenia wytopią się. Przełożyć mięso do porcelanowej miski.
  2. Wodę zagotować z przyprawami i ostudzić.
  3. Zalać zimna zalewą mięso i odstawić w chłodne miejsce na 2-4 dni.
  4. Po tym czasie pieczemy karkówkę 40 minut, w brytfance, w piekarniku nagrzanym do 180C.
  5. Przewracamy mięso na drugą stronę i pieczemy kolejne 40 minut.
  6. Zmniejszamy temperaturę w piekarniku do 150C i pieczemy następną godzinę.

Wskazówka:

Można piec w naczyniu żaroodpornym. Wówczas również należy przewrócić w trakcie pieczenia. Warto rozważyć natłuszczenie naczynia.

O Autorze

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dietetyk kliniczny, publicysta prasowy i redaktor telewizyjny. Założycielka i liderka Klubu Medycyny Funkcjonalnej. Współtworzy Polską Akademię Zdrowia. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Jest autorką wykładów i szkoleń poświęconych diagnostyce i leczeniu chorób przewlekłych. Tłumaczy badania medyczne. Prowadzi konsultacje żywieniowe i układa indywidualne plany leczenia funkcjonalnego. Jest autorką niezliczonych artykułów naukowych. Pisze dla magazynu E!STILO i prowadzi autorskiego bloga www.paleolifestyle.pl

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany