Warzyw mamy bez liku. Każde z nich zainspirować może do kulinarnych eksperymentów. Dzisiaj zapraszam na krem z kalafiora z jednym z najlepszych antyoksydantów – pietruszką. Namawiam Cię do korzystania z zup w porze śniadaniowej. To bardzo wartościowy i energetyczny początek dnia.

Składniki:

  • 1 kalafior
  • 1 duża cebula
  • 2 ziemniaki
  • 4 ząbki czosnku
  • Około 1,5l bulionu warzywnego
  • Sól kłodawska lub himalajska
  • Smalec gęsi/ w wersji wege proponuję olej kokosowy
  • Drobno siekana natka pietruszki
  1. Bulion przelewamy do garnka i zagotowujemy.
  2. Różyczki kalafiora odcinamy.
  3. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę.
  4. Kalafior i ziemniaki dodajemy do bulionu.
  5. Czosnek obieramy i kroimy na plasterki. Cebulę kroimy w kostkę.
  6. Na patelni rozgrzewamy odrobinę smalcu i podsmażamy czosnek wraz cebulą do zarumienienia. Dodajemy do gotującej się zupy.
  7. Całość gotujemy na małym ogniu pod przykryciem około 20 minut (aż warzywa zmiękną).
  8. Zupę blendujemy na gęsty krem.
  9. Przyprawiamy do smaku solą.
  10. Podajemy z natką pietruszki.

O Autorze

Trener postaw żywieniowych, założycielka i twórca Instytutu Medycyny Funkcjonalnej, Master Psychologii Sukcesu i zmiany osobistej. roczne i półroczne plany zdrowienia w programie „DO SELF”. Skupia się na interakcjach między środowiskiem a układem pokarmowym, hormonalnym, odpornościowym, nerwowym oraz układem krążenia. Łączy medycynę funkcjonalną z technikami mindfulness. Z wykształcenia dziennikarka. Pisze dla czasopisma E!STILO, Harmonii Życia oraz magazynu VIP. Prowadzi wykłady z zakresu zmiany postaw żywieniowych w Polskim Towarzystwie Stwardnienia Rozsianego. Członek stowarzyszenia „Dziennikarze dla Zdrowia”. Ekspert Żywieniowy w radiu RPL i na portalu abc zdrowie. Tłumaczy artykuły z portalu Science Daily, który jest źródłem światowych doniesień naukowych z dziedziny zdrowia i medycyny.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany