Ryby są podstawowym produktem w diecie Paleo. Najlepsze są te odławiane na pełnym morzu z pszyczyn oczywistych – w dzisiejszych czasach masowo produkowana żywność jest skażona substancjami chemicznymi i czy tego chcemy czy nie, właśnie taką otrzymamy w każdym supermarkecie. Na szczęście dbamy o siebie nawzajem i dzięki gdańskim rybakom możemy mieć świeże ryby w stolicy. Dzisiaj zapraszam na sałatkę.

Składniki:

  • 100g pieczonego łososia:
  • sól
  • czosnek
  • natka pietruszki
  • lubczyk
  • duża garść szpinaku
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • garść oliwek krojonych w talarki
  • 1 łyżeczka siekanej, świeżej papryczki chili
  • Cytryna
  • Olej lniany (ewentualnie)

Dip koperkowy:

  • Pół awokado
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • Garść siekanego, świeżego koperku
  • Sól
  • Pieprz
  • Ewentualnie odrobina oliwy

Sposób przygotowania:

  1. Łososia myjemy, osuszamy i nacieramy przyprawami.
  2. Marynujemy około godziny i pieczemy w 150C przez 20 minut.
  3. Na talerzu rozkładamy umyty szpinak.
  4. Na środku talerza umieszczamy upieczonego łososia.
  5. Jajko obieramy i kroimy na ćwiartki. Układamy na talerzu.
  6. Pokrojone oliwki i posiekaną chili rozsypujemy wokół łososia.
  7. Podajemy dekorując dipem.

 

Wskazówki:

Łososia możemy zastąpić każdą inną pieczoną rybą. Całość możemy skropić olejem lnianym i sokiem z cytryny.

Smacznego!

O Autorze

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dietetyk kliniczny, publicysta prasowy i redaktor telewizyjny. Założycielka i liderka Klubu Medycyny Funkcjonalnej. Współtworzy Polską Akademię Zdrowia. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Jest autorką wykładów i szkoleń poświęconych diagnostyce i leczeniu chorób przewlekłych. Tłumaczy badania medyczne. Prowadzi konsultacje żywieniowe i układa indywidualne plany leczenia funkcjonalnego. Jest autorką niezliczonych artykułów naukowych. Pisze dla magazynu E!STILO i prowadzi autorskiego bloga www.paleolifestyle.pl

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany