Szparagom nie ma końca. Uwielbiam zupy, kremy warzywne i buliony. Szczególnie w letnie upały stanowią lekkie, smaczne dania. Szparagi zaliczam do idealnie pasujących do tego krajobrazu. Poza tym cieszą ogromną popularnością z uwagi na glutation i asparaginę, które wspomagaja pracę układu odpornościowego i nerek.

Składniki:

  • ½ kilograma białych szparagów (pęczek)
  • 2 średnie ziemniaki
  • Por
  • Łyżka masła od krów karmionych trawą
  • 1/3 szklanki mleka kokosowego bądź śmietanki kokosowej
  • Litr bulionu warzywnego
  • Sól
  • Świeży koperek
  1. Szparagi oczyszczamy z włókien i kroimy na mniej więcej 2-centymetrowe kawałki.
  2. Ziemniaki obieramy i koimy w niezbyt dużą kostkę.
  3. W garnku podgrzewamy masło i szklimy siekanego pora.
  4. Dorzucamy do niego pokrojone ziemniaki i kawałki szparagów.
  5. Zalewamy bulionem tak, by tylko przykrył składniki i gotujemy na wolnym ogniu przez około kwadrans, aż składniki będą miękkie.
  6. Zupę miksujemy i dopełniamy mlekiem energicznie mieszając.
  7. Doprawiamy do smaku (jeśli zupa okaże się zbyt gęsta, dolewamy do niej nieco wody i ponownie miksujemy)..
  8. Podajemy posypaną siekanym koprem.

Smacznego!

O Autorze

Life&Diet Coach, uzyskała dyplom Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego kierunku „Dietetyka w chorobach wewnętrznych i metabolicznych”. Specjalizuje się w żywieniu medycznym chorób przewlekłych i cywilizacyjnych. Założycielka i liderka Instytutu Medycyny Funkcjonalnej. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Prelegentka konferencji naukowych, dedykowanych zawodom medycznym w dziedzinie aktualnych metod leczenia i medycyny zintegrowanej. Ściśle współpracuje z lekarzami specjalizującymi się w neurologii, endokrynologii, medycynie bioinformacyjnej, Tradycyjnej Medycynie Chińskiej i immunologii. Prowadzi konsultacje i terapie funkcjonalne w obszarach detoksu i oczyszczania organizmu, medycyny komórkowej, żywienia klinicznego i pracy z Ego, znanej jako rozwój osobisty. Układa indywidualne plany funkcjonalnego powrotu do zdrowia osobom chorującym na celiakię, chorobę Hashimoto, stwardnienie rozsiane, reumatoidalne zapalenie stawów, choroby neurodegeneracyjne, chorobę Leśniowskiego – Crohna, colitis ulcerosa, chorobę Gravesa – Basedowa, choroby układu krążenia, nowotwory i wszelkie inne o charakterze przewlekłym. Członkini stowarzyszenia „Dziennikarze dla Zdrowia”. Wielokrotny gość audycji „Radiowa Klinika Zdrowia” w radiu RPL. Prowadzi autorskiego bloga www.paleolifestyle.pl. Pisze artykuły naukowe dla czasopisma E!STILO, Harmonia Życia oraz magazynu VIP. Współpracuje z cateringiem żywieniowym Slim Team w obszarze spersonalizowanych diet leczniczych. Tłumaczy badania medyczne i wybitnie łączy medycynę Wschodu i Zachodu.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany