Proste i smaczne połączenie grzybów, cebuli i czosnku. Wyśmienicie łamią smak mięsa i nadają daniu apetyczny aromat. Dzięki pieczeniu zachowują walory smakowe i nie tracą swojej okazałości. Mogą zastąpić sałatkę bądź stanowić dodatek do kanapek.

Składniki:

  • ½ kg pieczarek
  • 1 drobno siekana szalotka
  • 6 ząbków czosnku drobno siekane
  • Szczypta tymianku
  • Sól
  • Smalec gęsi
  • Opcjonalnie 1 łyżka mąki lnianej

Sposób przygotowania:

  1. Pieczarki obieramy i kroimy w ćwiartki kapelusze.
  2. Nóżki kroimy w większą kostkę.
  3. Czosnek obieramy i kroimy w drobną kostkę.
  4. Głębokie naczynie żaroodporne smarujmy smalcem i wkładamy kapelusze pieczarek blaszkami do góry i nóżki. Na nie wrzucamy czosnek, sól i posypujemy tymiankiem.
  5. Posypujemy ewentualnie mąka lnianą.
  6. Potrawę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni na około 10-15 minut.

 

Wskazówka:

Osoby spoza AIP mogą dorzucić siekaną paprykę i pieprz.

Wybornie smakuje z bajglem Paleo.

O Autorze

Trener postaw żywieniowych, założycielka i twórca Instytutu Medycyny Funkcjonalnej, Master Psychologii Sukcesu i zmiany osobistej. roczne i półroczne plany zdrowienia w programie „DO SELF”. Skupia się na interakcjach między środowiskiem a układem pokarmowym, hormonalnym, odpornościowym, nerwowym oraz układem krążenia. Łączy medycynę funkcjonalną z technikami mindfulness. Z wykształcenia dziennikarka. Pisze dla czasopisma E!STILO, Harmonii Życia oraz magazynu VIP. Prowadzi wykłady z zakresu zmiany postaw żywieniowych w Polskim Towarzystwie Stwardnienia Rozsianego. Członek stowarzyszenia „Dziennikarze dla Zdrowia”. Ekspert Żywieniowy w radiu RPL i na portalu abc zdrowie. Tłumaczy artykuły z portalu Science Daily, który jest źródłem światowych doniesień naukowych z dziedziny zdrowia i medycyny.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany