Fantastyczna dawka protein na początek dnia. Ryby powinny stanowić nieodzowny element naszej diety, z uwagi na ich kwasy tłuszczowe, substancje odżywcze i zapotrzebowanie energetyczne. Najlepsze są te, odławiane na pełnym morzu – warto o tym pamiętać.

Składniki:

  • 500g filetu z łososia
  • 3 małe buraczki
  • Tymianek
  • czosnek
  • Sól
  • Cytryna
  • Olej lniany

 

Dip koperkowo-cytrynowy:

  • Awokado
  • Pęczek siekanego koperku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • Sól

 

  1. Buraczki gotujemy i kroimy w grubsze pół talarki.
  2. Łososia myjemy, osuszamy i przyprawiamy.
  3. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 20 minut w temperaturze 150C.
  4. W międzyczasie przygotowujemy dip mieszając z sobą wszystkie składniki.
  5. Wystudzonego łososia kroimy w paski i układamy na talerzu naprzemiennie: burak, łosoś, burak, łosoś.
  6. Posypujemy szczyptą tymianku i kropimy olejem lnianym.

Podajemy z dipem i plastrem cytryny.

O Autorze

Trener postaw żywieniowych, założycielka i twórca Instytutu Medycyny Funkcjonalnej, Master Psychologii Sukcesu i zmiany osobistej. roczne i półroczne plany zdrowienia w programie „DO SELF”. Skupia się na interakcjach między środowiskiem a układem pokarmowym, hormonalnym, odpornościowym, nerwowym oraz układem krążenia. Łączy medycynę funkcjonalną z technikami mindfulness. Z wykształcenia dziennikarka. Pisze dla czasopisma E!STILO, Harmonii Życia oraz magazynu VIP. Prowadzi wykłady z zakresu zmiany postaw żywieniowych w Polskim Towarzystwie Stwardnienia Rozsianego. Członek stowarzyszenia „Dziennikarze dla Zdrowia”. Ekspert Żywieniowy w radiu RPL i na portalu abc zdrowie. Tłumaczy artykuły z portalu Science Daily, który jest źródłem światowych doniesień naukowych z dziedziny zdrowia i medycyny.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany