Sezon w pełni a dynia to skarbnica wartości odżywczych. Działa odkwaszająco na organizm, wzmacnia układ odpornościowy. I co ważne, nawet po ugotowaniu nie traci cennych właściwości. Dzisiaj zapraszam na krem, w którym pestki zastąpią makaron bądź ryż.

Składniki:

1,5 kg dyni

200 ml mleka kokosowego

0,5 l bulionu warzywnego

2 ząbki czosnku

400 g łuskanych pestek dyni (osoby na protokole rezygnują z pestek)

Sól morska,

(osoby spoza AIP dorzucają szczyptę gałki muszkatołowej i szczyptę białego pieprzu)

  1. Dynię obieramy i kroimy w kostkę.
  2. Zalewamy mlekiem i bulionem. Solimy.
  3. Gotujemy do miękkości (ok 15 minut w zależności od gatunku dyni).
  4. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i gotujemy jeszcze 5 minut. Miksujemy na gładkie puree. To jest dobry moment by doprawić gałką i pieprzem.
  5. Podajemy z uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.

Wskazówka:

Warto eksperymentować z różnymi gatunkami dyni – każdy daje zupę o nieco innym smaku.

O Autorze

Trener postaw żywieniowych, założycielka i twórca Instytutu Medycyny Funkcjonalnej, Master Psychologii Sukcesu i zmiany osobistej. roczne i półroczne plany zdrowienia w programie „DO SELF”. Skupia się na interakcjach między środowiskiem a układem pokarmowym, hormonalnym, odpornościowym, nerwowym oraz układem krążenia. Łączy medycynę funkcjonalną z technikami mindfulness. Z wykształcenia dziennikarka. Pisze dla czasopisma E!STILO, Harmonii Życia oraz magazynu VIP. Prowadzi wykłady z zakresu zmiany postaw żywieniowych w Polskim Towarzystwie Stwardnienia Rozsianego. Członek stowarzyszenia „Dziennikarze dla Zdrowia”. Ekspert Żywieniowy w radiu RPL i na portalu abc zdrowie. Tłumaczy artykuły z portalu Science Daily, który jest źródłem światowych doniesień naukowych z dziedziny zdrowia i medycyny.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany